Teknologi og bærekraft skaper nye serviceopplevelser på Økern Portal

4Service bidrar til redusert ressursbruk, samt kortreist, næringsrik og smakfull mat på Oslos nye destinasjonsopplevelse - Økern Portal.

Når næringsbygget Økern Portal står klart vil 4Service levere tjenester innen personalrestaurant, kantine-, renhold- og forpleiningstjenester - basert på bærekraft og teknologi.

Oslo Pensjonsforsikring, eier av Økern Portal, har som mål er å forene næring og nærmiljø på den mest bærekraftige måten.

De nær 80 000 kvadratmeterne skal fylles av flere spennende konsepter, og vil sette ny standard for hva som kan forventes av et moderne næringsbygg.

Richard Groven, i Oslo Pensjonsforsikring, påpeker at de ønsker å tilby et rikt og variert servicetilbud innen mat og tjenester både til de som jobber og bor i nærområdet, men også som Hovin-byens nye landemerke.

Et spennende samarbeid mellom Oslo Pensjonsforsikring, 4Service, forvalter i Newsec, konsulentselskapet Supertanker og teknologileverandører skal skape et bærekraftig og sirkulært konsept.

– Vi setter mennesket i sentrum når vi satser på helsegevinster, redusert ressursbruk og tar ned det totale klimaavtrykket til bygget. Vi er veldig stolte av dette samarbeidet og gleder oss enormt til å komme i gang, sier Tor Rønhovde, Administrerende direktør i 4Service.

Miljø, helse og sirkulær økonomi er viktige drivere i utvikling av konseptet som er et naturlig svar på økende bevissthet og etterspørsel i markedet.

Årlig kastes det i overkant av 385.000 tonn mat i Norge som tilsvarer en verdi på over 21 milliarder kroner.

– Ved å analysere verdifulle data vil vi kunne predikere antall bespisende per dag, noe som vil bety at restaurantene kan produsere mat etter behov og derav mindre avfall. I tillegg vil vi via teknologi kunne gi matanbefaling til hver enkelt kontorbruker basert på aktivitetsnivået de har gjennom dagen, sier Rønhovde.

– Innen vår bransje er det vi skal levere banebrytende. Vi legger til rette for å kunne hjelpe våre gjester til enkelt å gjøre bevisste valg, sier Kristian Sjøseth, Direktør for Forretningsutvikling i 4Service.

4Service står for utviklingen av ni unike restaurantkonsepter på Økern Portal. Disse vil kunne benyttes og nytes av både lokale og tilreisende, i tillegg til de rundt 3000 som skal arbeide i bygget.

I utvikling av menyer er kriteriene kortreist, næringsrik og smakfull mat. Vi tar hensyn til når råvarene er på sitt beste, samt ser til ønsker og trender. På taket av Økern Portal er det flere parsellhager som virkelig vil kunne sies å være kortreist.

– Det er innovasjon, høy kvalitet, utmerket service, samt unik og spennende mat som ligger til grunn for konseptet. Dette vil skape en grønn desinasjonsopplevelse for nærmiljøet og Oslo som moderne by. Ved å benytte eksisterende og spesialutviklet teknologi skal vi forenkle og forsterke brukeropplevelsen, men i 4Service er det likevel alltid de engasjerte ansatte som sørger for de virkelig unike opplevelsene, avslutter Tor Rønhovde, Administrerende direktør i 4Service.

Ønsker du å lese mer om Økern Portal og følge med på prosjektet kan du gjøre det her. 

 

En app for bedre tilbud og tjenester på Økern Portal.