2020-02-03

4Service leverer bærekraftige opplevelser hos Powerhouse Telemark

Fremtiden krever at vi reduserer klimaavtrykket vårt kraftig. I tillegg blir sosial bærekraft stadig viktigere, og her spiller mat, komfort og innemiljø en viktig rolle.

R8 Property leder prosjektet Powerhouse Telemark, og har valgt 4Service som miljøpartner og leverandør av service, mat, renhold og teknologi.

Powerhouse er et samarbeid mellom flere innovative selskap som er opptatt av å skape energipositive bygg og fornøyde brukere. CNN omtalte nylig Powerhouse Telemark som et av verdens mest spennende bygg i 2020.

Mat som bærekraft

Mat er et ofte oversett område innen bærekraft, der et strategisk samarbeid mellom utbyggere og leverandører vil kunne bidra til kraftig reduksjon av klimaavtrykk.

- Det var avgjørende for oss å finne en samarbeidspartner som kan levere bærekraftige løsninger også når det gjelder mat, sier CEO i R8 Property, Emil Eriksrød.

- 4Service prioriterer økologi og lokale produsenter som en del av en større, og total, satsning innen bærekraft. I utvikling av menyene våre er næringsrik mat en selvfølge. Vi lager mat fra bunnen av, og benytter råvarer når de er i sesong og på sitt beste, sier Marius Pedersen, Direktør Salg og Marked i 4Service.

Ren energi og inneklima

Snøhetta har designet Powerhouse Telemark slik at bygget over tid vil produsere mer energi enn det bruker. Energiytelsen sørger også for godt innemiljø. 4Service ønsker å optimalisere inneklimaet ved å benytte en miljøbevisst rengjøringsprosess.

- Godt renhold bidrar til færre sykedager og mer fornøyde ansatte. I tillegg skal bruk av kjemiske vaskemidler og vannbruk reduseres. Dette er bra for både miljø og bunnlinjen, sier Marius Pedersen, Direktør Salg og Marked i 4Service.

Personlig teknologi

4Service satser på teknologi og innovasjon som en del av effektivisering og brukertilfredshet, med fokus på personlig service.

- Vi ønsker å sette ny standard og utfordre egen bransje, noe vi opplever at våre kunder og daglige brukere setter stor pris på, sier Marius Pedersen.

En spesialutviklet app vil tilrettelegge for enkel betaling av lunsj, bestilling av personlige og praktiske tjenester, som rens av skjorter og møtemat, samt andre behov som dukker opp.

- Vi jobber tett med gårdeier og tredjepartsleverandører for å levere en løsning som forenkler hverdagen til byggets ansatte. I tillegg vil bruk av god teknologi tillate mer fokus på det mellommenneskelige, sier Pedersen.

Sosial komfort

Smart bygg-tankegangen baserer seg på å skape verdi for brukere, leietakere, byggeier og samfunnet. Konseptet vil derfor videreutvikles i tråd med tilbakemeldinger og generell utvikling i bransjen.

- I likhet med R8 Property har også 4Service stekt fokus på komfort og de ansattes trivsel i hverdagen, dette er sosial bærekraft og vil vise seg som et område det er viktig å satse på som en del av utviklingen av fremtidens kontorbygg. Vi er veldig stolte av, og glade for, samarbeidet med R8, og ser frem til et spennende samarbeid fremover, avslutter Marius Pedersen.

Flere aktualiteter

  • Teknologi og bærekraft skaper nye serviceopplevelser på Økern Portal

    4Service bidrar til redusert ressursbruk, samt kortreist, næringsrik og smakfull mat på Oslos nye destinasjonsopplevelse - Økern Portal.

    Les mer
  • 4Service skal levere tjenester til det nye smartbygget i Karvesvingen 5

    Når Atea flytter sitt hovedkontor til Hasle, vil det være 4Service som står for drift og betjening av personellrestaurant og byggets egen cafe.

    Les mer
  • 4Service fortsetter veksten - kjøper Gastro Catering

    4Service har inngått avtale om kjøp av Gastro Catering AS. Gjennom oppkjøpet styrker 4Service tilstedeværelsen og tilbudet innen kantine.

    Les mer
  • Slaget står i havet - all sjømat hos 4Service skal være bærekraftig

    - Oslo kommune vil kutte i kjøttforbruket, men det viktigste miljøslaget står i havet, sier adm. direktør i 4Service, Tor Rønhovde.

    Les mer