2021-12-22

4Service tilbakekaller over fire hundre permitterte ansatte

Våre medarbeidere har de siste to årene vært gjennom flere tøffe perioder, og vi er så glade for at forrige ukes permitteringer nå kan tilbakekalles.

4Service er en av landets største tilbydere av servicetjenester innenfor blant annet kantine, renhold, restaurant, office management og forpleining av borteboende arbeidere. I forrige uke gikk det ut permitteringsvarsel til mer enn fire hundre av selskapets ansatte, og flere permitteringer virket uunngåelig på nyåret. Som følge av den nye lønnstøtteordningen fra myndighetene kalles nå alle disse ansatte tilbake på jobb.

- Våre medarbeidere har de siste to årene vært gjennom flere tøffe perioder, og vi er så glade for at forrige ukes permitteringer nå kan tilbakekalles. I dag har vi allerede fått delt ut årets hyggeligste julebudskap, sier Tor Rønhovde, konsernsjef i 4Service.

Regjeringens nye modell for lønnsstøtteordning kom på plass mandag. Selv om lønnsstøtteordningen kun dekker deler av de kostnadene 4Service vil ha med å hente over fire hundre medarbeidere tilbake på jobb, var valget enkelt for servicekonsernet.

- Vi velger å se på dette som en mulighet til å investere enda mer i våre ansatte og deres kompetanse. De er vår aller viktigste ressurs, og vi må sikre at de blir hos oss og i servicebransjen. Når myndighetene har forpliktet seg til å ta deler av regningen, tar vi resten, sier Rønhovde.

4Service investerer betydelige summer for å hente de permitterte tilbake på jobb. De berørte medarbeiderne jobber alle i den delen av konsernet som leverer tjenester innenfor kantine, personalrestauranter, kommersielle restauranter og catering. Tilbake på jobb vil mange av dem få andre oppgaver den nærmeste tiden.

- For de som kommer tilbake til stengte lokasjoner vil vi bruke tiden til å bygge videre på eksisterende kompetanse, utvikling av våre produkter og hjelp til andre medarbeidere som allerede er på jobb i en ekstra krevende tid, forklarer Rønhovde.

Roser kundene

Gjennom hele pandemien har 4Service hatt en tett dialog med sine kunder for å finne nye løsninger på deres individuelle behov. De siste dagene har selskapet hatt hyppig dialog med oppdragsgivere som selv står i utfordringer mange hadde håpet var et tilbakelagt kapittel.

- En viktig grunn til at vi som selskap kan ta denne investeringen er nettopp dialogen med våre kunder. Vi står alle i den samme situasjonen og skal sammen komme styrket ut av dette. Våre oppdragsgivere ser verdien av å opprettholde deler av tilbudet til sine egne ansatte, og også at våre medarbeidere i de neste ukene kan bruke tiden på å videreutvikle tjenestene og planlegge for nyåret. På denne måten kan vi virkelig trykke på gassen den dagen samfunnet igjen åpnes opp, avslutter Rønhovde.


For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tor Rønhovde, Konsernsjef i 4Service
tor.ronhovde@4service.no / +4791606204

Flere aktualiteter

  • Lærlingskurven

    I 2016 fikk Junus Supot Chimwiset lærlingplass på Søtt+Salt – 4Service sin merkevare på Vestlandet. Han sjonglerte kokkestudiet med fotballtrening, og lærte raskt å bli en lagspiller med en egen evne til å bidra i alle retninger på kjøkkenet.

    Les mer
  • 4Service har inngått avtale om ny Camp for Hæhre Entreprenør

    4Service har inngått avtale med Hæhre Entreprenør om drift av Camp i forbindelse med utbygging av E6 Kvitamar - Åsen.

    Les mer
  • 4Service sponser initiativet Næringslivet Møter Østkanten

    4Service sponser initiativet Næringslivet Møter Østkanten. Konseptet kommer opprinnelig fra Sverige, og har som formål å sørge for integrering og nettverksbygging gjennom sjakk som en brobyggende aktivitet.

    Les mer
  • 4Service med storsatsing i Tollgaarden

    4Service har inngått en avtale med Entra om utvikling av et bredt spekter av serveringstilbud i Tollgaarden, like ved Oslo S.

    Les mer