4Service tilbakekaller over fire hundre permitterte ansatte

(Oslo 22.desember) 4Service er en av landets største tilbydere av servicetjenester innenfor blant annet kantine, renhold, restaurant, office management og forpleining av borteboende arbeidere. I forrige uke gikk det ut permitteringsvarsel til mer enn fire hundre av selskapets ansatte, og flere permitteringer virket uunngåelig på nyåret. Som følge av den nye lønnstøtteordningen fra myndighetene kalles nå alle disse ansatte tilbake på jobb. 

- Våre medarbeidere har de siste to årene vært gjennom flere tøffe perioder, og vi er så glade for at forrige ukes permitteringer nå kan tilbakekalles. I dag har vi allerede fått delt ut årets hyggeligste julebudskap, sier Tor Rønhovde, konsernsjef i 4Service.

Regjeringens nye modell for lønnsstøtteordning kom på plass mandag. Selv om lønnsstøtteordningen kun dekker deler av de kostnadene 4Service vil ha med å hente over fire hundre medarbeidere tilbake på jobb, var valget enkelt for servicekonsernet.

- Vi velger å se på dette som en mulighet til å investere enda mer i våre ansatte og deres kompetanse. De er vår aller viktigste ressurs, og vi må sikre at de blir hos oss og i servicebransjen. Når myndighetene har forpliktet seg til å ta deler av regningen, tar vi resten, sier Rønhovde.

4Service investerer betydelige summer for å hente de permitterte tilbake på jobb. De berørte medarbeiderne jobber alle i den delen av konsernet som leverer tjenester innenfor kantine, personalrestauranter, kommersielle restauranter og catering. Tilbake på jobb vil mange av dem få andre oppgaver den nærmeste tiden.

- For de som kommer tilbake til stengte lokasjoner vil vi bruke tiden til å bygge videre på eksisterende kompetanse, utvikling av våre produkter og hjelp til andre medarbeidere som allerede er på jobb i en ekstra krevende tid, forklarer Rønhovde.

Roser kundene
Gjennom hele pandemien har 4Service hatt en tett dialog med sine kunder for å finne nye løsninger på deres individuelle behov. De siste dagene har selskapet hatt hyppig dialog med oppdragsgivere som selv står i utfordringer mange hadde håpet var et tilbakelagt kapittel.

- En viktig grunn til at vi som selskap kan ta denne investeringen er nettopp dialogen med våre kunder. Vi står alle i den samme situasjonen og skal sammen komme styrket ut av dette. Våre oppdragsgivere ser verdien av å opprettholde deler av tilbudet til sine egne ansatte, og også at våre medarbeidere i de neste ukene kan bruke tiden på å videreutvikle tjenestene og planlegge for nyåret. På denne måten kan vi virkelig trykke på gassen den dagen samfunnet igjen åpnes opp, avslutter Rønhovde.


For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tor Rønhovde, Konsernsjef i 4Service
tor.ronhovde@4service.no / +4791606204