2022-05-09

Eir Renhold kjøper Royal +

Eir Renhold er en sentral del av det landsdekkende konsernet 4Service som leverer et bredt spekter av servicetjenester. Gjennom de siste årene har Eir Renhold vært i kraftig vekst. Med oppkjøpet av Royal + utvider selskapet sitt eksisterende tilbud i Stor-Oslo, og satsingen mot større bygg.

Fra venstre: Maciek Musial, Patrick Malnes, Marita Smerud og Odd Andre S. Jensen.

Royal + er en familiedrevet servicebedrift som har operert i Oslo og omegn helt siden 1987. Med rundt 400 medarbeidere er dette en av hovedstadens større leverandører av renhold, kantine- og andre servicetjenester som nå blir en del av konsernet til 4Service.

– Gjennom flere år har vi hatt en betydelig geografisk vekst, og økt bredden av tjenester som vi kan tilby markedet. Oppkjøpet av Royal + vil blant annet gi oss enda større muligheter i konkurransen om store bygg, som har vært deres spesialitet, sier Patrick Malnes, direktør for renhold i 4Service.

Leder for Royal +, Odd Andre S. Jensen, er stolt og glad for at oppkjøpet nå har blitt en realitet, 35 år etter at familien startet selskapet:

– Fra vår første ansatte i 1987 og opp til dagens fire hundre medarbeidere har Royal + vært på en fantastisk reise. Samtidig har markedet gjennomgått store endringer og kampen om de største kundene har stadig blitt tøffere. Gjennom en rekke gode samtaler med Eir Renhold skjønte vi at dette var en mulighet vi ikke kunne la gå fra oss. Sammen vil vi bli en betydelig aktør i bransjen vår, sier Jensen.

Miljøfokus

Både Royal + og Eir Renhold har et uttalt mål om å levere tjenester som er bærekraftige og med minst mulig miljøpåvirkning. Samtidig har bærekraft i leveransene etter hvert blitt en sentral del av både kunders og medarbeideres forventninger.

– Når man skal integrere to store selskaper er det avgjørende at verdier og kultur er sammenfallende. Det at Royal + er Svanemerket og en Miljøfyrtårn-bedrift passer svært godt overens med vår egen satsning på miljø og bærekraftige løsninger. Nå gleder vi oss stort til å ønske 400 nye medarbeidere velkommen til laget vårt, avslutter Malnes.

Kjøpet forutsetter godkjennelse av konkurransetilsynet, og integrering vil starte etter dette. Alle medarbeidere og kunder blir med over, og fremover vil tjenestene bli levert under merkevarer i 4Service.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Patrick Malnes, Direktør Renhold i 4Service
patrick.malnes@4service.no, 932 55 005


Flere aktualiteter

  • Rom for suksess

    12. mai lanserer 4Service sin splitter nye tv-serie «Rom for suksess» i samarbeid med Heim TV. Programledere Arne Hjeltnes og Markus Storm Dalseg besøker noen av de mest fremtidsrettede og banebrytende kontorbyggene i Norge, og viser oss hva som skal til for å skape rom for suksess.

    Les mer
  • Bruker kunnskap og kreativitet til å hjelpe

    I mai fikk 4Service en ny ansatt på kontoret på Brynsalleen 4. Hun snakket ikke norsk, kjente ingen i byen og var både spent og samtidig litt engstelig for hva som skulle møte henne.

    Les mer
  • 4Service og Aker fortsetter det gode samarbeidet

    4Service og Aker Solutions signerte nylig en lengre avtale for drift av leir og kantiner ved Aker Solutions verft på Stord, og fortsetter derfor det gode samarbeidet.

    Les mer
  • 4Service støtter Stiftelsen for rekruttering til restaurant- og matfag

    Etter snart to år med pandemi er rekruttering av nye, dedikerte medarbeidere til vår bransje viktigere enn noen gang.

    Les mer